HTML

Friss topikok

Arról, hogy sokat kéne sétálni

2011.11.04. 01:11 sajtosstangli

“A séta az élet legemberibb életütemét fejezi ki. Aki sétál, nem akar eljutni sehová, mert ha célzattal és úti céllal ered útnak, már nem sétál, csak közlekedik. A sétáló útközben, minden pillanatban, megérkezett a séta céljához, mely soha nem egy ház vagy fatörzs, vagy szép kilátás, csak éppen ez a levegős és közvetlen érintkezés a világgal.Egy ember, aki lassan elvegyül a tájjal, része lesz egy erdőnek vagy mezőnek, ütemesen átadja magát a természet nagy díszletei között az örök valóságnak, az időtlen világi térnek, minden pillanatban úgy érzi, hazatért séta közben. A séta a teljes magány. Egy szobában könyvek és tárgyak vannak körülötted, melyek életed feladataira és kötelességeire figyelmeztetnek, a munkára vagy a hivatásra. Aki sétál, megszabadult munkájától, egyedül van a világgal, lelkét és testét átadja az ősi elemeknek. Gondold meg, hogy a földön jársz és csillagok alatt sétálhatsz. Nagyszerű dolog ez.”
(Márai Sándor: Füves könyv - Arról, hogy sokat kell sétálni)

Miért jó sétálni?

Tehetnénk fel a kérdést szinte jogosan. Vannak helyek, ahol nem szeretnek az emberek megmozdulni. Ebben az esetben fordul az elő, hogy minden sarkon van legalább egy busznak megállója. De az is lehet, hogy több járat várja az azon bliccelni vágyókat. Tisztelet a kivételnek. :)

Mostanság két hírrel van tele a nagyra becsült média. Az egyik az üzemanyagár (értsd. benzin) épp aktuális növekedése. (Tudom, hogy gázolaj, de ez a hétköznapi népeknek teljesen mindegy.) A másik pedig a szmogriadó(!).

Nehéz eldönteni, hogy melyik a rosszabb. Az egyik a pénztárcánknál ragadja meg a kérdést, a másik a légzőszervünknél (értsd. orr, tüdő, meg ami közötte van).
Erős "Szépségkirálynő (vöröshajú)" Antóniától minden este hallhatjuk (ez sétához is jó), hogy melyik városokban kritikus a szállópor-koncentrációja, ezen kívül arra kérik az autósokat, hogy menjenek tömegközlekedéssel.

Ezúton arra kérnénk a tömegközlekedőket, hogy menjenek gyalog, különben az (ex-) autósok nem férnek fel a buszokra, villamosokra. Köszönjük.

(Továbbgondolva: ha az autósokkal megtelne a tömegközlekedés a folyóval rendelkező városokban, arra kérnénk a gyalogosokat, hogy szálljanak vízre bármi módon, mert nem fogunk egy idő után felférni a járdára.)

Viszont, ha drága az üzemanyag, akkor drágul a tömegközlekedés is elvileg, mert mégse mókusok hajtják a trolit. Ez nyilván nem egyből csapódik le a jó népre, majd január elsejétől. Akkor viszont lesz nemulass.(Foo Fighters - Walk c. számát rejtettük el.)

További ötlet még a helyzet súlyosbítására, a mélyen tisztelt Főváros Belvárosának lezárása. Tényleg sajátos kezdeményezés olyan helyet terhelni helyette, ami nincs. Vagy bizonyos korú, besorolású, rendszámú autók kizárása, sarcolása. Folytathatnánk a sort persze, de inkább talán ne.

Mi lehet a megoldás?

A már említett gyalogos megoldás tűnik a talán költséghatékonynak, mert ugye nem kell hozzá semmi. Égeted a kalóriát, ahogy szikrázik a lábad az aszfalton. Nincs bicikli, ami akadályozná az ugye közben egyre fogyó autókat. Ráadásul bármikor fel tudsz  pattanni egy közlekedési eszközre, ha azt ki nem vonják a forgalomból. Ezen kívül a gyalogosokat esetleg csak múzeumokban szokták fizetésre kötelezni, de ott van hozzáadott érték.. a kultúra, vagy mi..
Így akár az utcai sétát is lehetne fizetőssé tenni, ha sokan művelik lesz(?) tiszta levegő, nem? :)

Így akár a sétával is célba érne a magyar gazdaság.

Vagy az űrkutatás-fejlesztésével. Majd kiderül, melyiké a jövő. :)



 

Szólj hozzá!

Címkék: tudósítás márai sándor séta megoldás agyvérzés gyaloglás arról hogy sokat kell sétálni foo fighters walk

A bejegyzés trackback címe:

https://delfinmeccs.blog.hu/api/trackback/id/tr903351962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása